19 maart 2018

Zorg voor een vrijliggend fietspad op de Westkanaalweg

De Westkanaalweg is al tijden een doorn in het oog voor de verkeersveiligheid in Ter Aar. Er wordt te hard gereden, alle vrachtwagen rijden er overheen en straks met het nieuwe IKC moeten alle basisschoolleerlingen eroverheen. Tijd voor actie, vindt Ter Aarder Brent Wijshijer, kandidaat voor het CDA.

Wijshijer: “Het huidige fietspad langs de Westkanaalweg is niet veilig genoeg. Straks komt er alleen nog maar verkeer, terwijl het nu al onveilige situaties oplevert”. Volgens Wijshijer biedt een vrijliggend fietspad de oplossing: “Fietsers kunnen weer veilig de weg op en en ongelukken kunnen worden voorkomen.”

Auto-ongelukken en onveilige situaties komen vaker voor op de Westkanaalweg. Vorig jaar zijn er wel 2 ongelukken geweest en de kruising bij de Aardamsebrug blijft voor veel mensen een onoverzichtelijke situatie. Als het aan het CDA ligt, gaat dat dus in de komende periode veranderen. Tenslotte laat Wijshijer weet een voorstander te zijn van snelheidscontroles op de Westkanaalweg om de snelheid eruit te krijgen.