12 maart 2020

Op de fiets in de rondte op Voorne-Putten!

Met betere temperaturen in het vooruitzicht is het leuk om te horen dat binnenkort het laatste stukje fietspad zal worden aangelegd om het hele eiland Voorne-Putten rondom te kunnen fietsen.

Wethouder Hamerslag gaf in het begin van dit jaar tijdens de commissie leefomgeving al aan, dat dit jaar het laatste ontbrekende stuk fietspad van anderhalve kilometer in de polder van Zuidland afkomt. En afgelopen dinsdag stemde ook het waterschap Hollandse Delta, verantwoordelijk voor het onderhoud van het fietspad, in met de kredietaanvraag voor de herprofilering van de polder.

Dick Klok, namens het CDA vertegenwoordiger bij het waterschap, is erg blij dat nu na vele jaren het project eindelijk gerealiseerd wordt. Goed nieuws dus voor alle fietsfanaten die er zijn op dit eiland en de dagjesmensen die vanuit andere gemeenten hier in hun vrije tijd graag gebruik van maken.

Bij de foto's: De plek bij Beningerslikken waar het fietspad nu ophoudt en de dijk waarover het fietspad verder wordt aangelegd.