01 april 2019

Uitslag verkiezingen Provinciale Staten en indirect voor Eerste Kamer

Teleurstelling maar niet minder gemotiveerd

In de provincie zal  een nieuwkomer het voortouw nemen bij coalitiebesprekingen en moeten we afwachten of het CDA deel zal gaan nemen in het bestuur.

In de Eerste Kamer is de coalitie waarin het CDA zit zijn meerderheid kwijt.

Maandenlang hebben we met een fantastisch team toegewerkt naar 20 maart. Niet eerder zijn  we er in geslaagd voor Provinciale Verkiezingen zoveel CDA’ers op de been te brengen in de campagneperiode, en om via sociale media, op straat, in brievenbussen en door persoonlijk contact zo veel stemmers te bereiken. De uitslagen zijn slechter dan gehoopt en daarmee een enorme teleurstelling.
Graag hadden we gezien dat onze, stuk voor stuk deskundige en gemotiveerde kandidaten, een plek hadden gekregen in onze Provinciale Staten en waterschappen. Helaas zal een kleinere delegatie CDA’ers ons de komende vier jaar vertegenwoordigen. Zij staan echter niet alleen, want de kring van betrokken mensen is alleen maar gegroeid in de laatste tijd.
De campagne heeft letterlijk zichtbaar gemaakt dat wij CDA’ers iets kunnen neerzetten. Het aantal voorkeursstemmen per kandidaat is enorm, hoger dan ooit tevoren. Wij gaan er dus voor.