01 maart 2021

CDA wil terugdraaien verhoging tarief inwonersvergunning

Het CDA in de gemeente Noordwijk wil middels een motie het college oproepen om de verhoging van het tarief voor het aanvragen van een inwonersvergunning terug te draaien.

Afgelopen jaar is het tarief voor het aanvragen van een inwonersvergunning verhoogd van 20 euro naar 50 euro met als doel het reguleren van het aantal inwonersvergunningen en daarmee de mogelijke toename van de parkeerdruk in, voornamelijk Noordwijk aan Zee. Rekening gehouden moest worden dat er door de fusie veel meer vergunningen aangevraagd zouden worden dan voorheen. Momenteel zijn er 2795 inwoners uit Noordwijk, 20 uit Noordwijkerhout en slecht een uit De Zilk die een inwonersvergunning hebben aangevraagd

Jordy de Mooij: ‘’Uit  de cijfers blijkt dus dat deze verwachting niet is uitgekomen bovendien heeft de gemeente Noordwijk afgelopen jaar veel extra parkeerinkomsten gegenereerd door een drukke zomer’’. Voor het CDA reden genoeg om de verhoging terug te willen draaien.

Het CDA is voornemens om deze motie tijdens de bespreking van de perspectiefnota in stemming te laten brengen.