08 december 2020

CDA zamelt in voor de voedselbank

Afgelopen weken heeft het CDA Noordwijk-Noordwijkerhout-De Zilk een inzamelingsactie gehouden voor de lokale voedselbank. Op zaterdag 30 noevember zijn Marie-Alin Alkemade en Sebastiaan Duivenvoorde namens de lokale CDA afdeling en Tweede Kamerlid Julius Terpstra de producten gaan afgeven.

‘’De voedselbank kampt met problemen doordat er minder producten worden aangeleverd en daarom leek het ons goed om deze actie op te zetten’’, aldus Sebastiaan Duivenvoorde.

‘’Gelukkig zien we dat meerdere verenigingen en maatschappelijke organisaties ook acties houden voor de voedselbank zodat er toch producten binnen komen’’, aldus Marie-Alin Alkemade.

Door de corona crisis is de rol van voedselbanken toegenomen. Waarschijnlijk zal het aantal mensen dat een beroep gaat doen op de voedselbank de komende tijd toenemen. Julius Terpstra: ‘’Het CDA wil dat het kabinet de komende jaren de voedselbank structureel gaat ondersteunen. Mijn collega Evert-Jan Slootweg heeft daarom een initiatiefnota ingediend’’. ‘’Wij willen dat het kabinet een beroep gaat doen op Europese steun voor de voedselbanken’’. ‘Het initiatief van het CDA in Noordwijk is ontzettend mooi en ik lever daar graag een kleine bijdrage aan’’.

Het CDA wil alle mensen die hebben gedoneerd aan de voedselbank heel hartelijk bedanken!