05 oktober 2020

Petitie gestart voor geluidschermen langs de N206 bij Noordwijkerhout

Afgelopen week zijn omwonenden van de N206 bij de Koninginneweg en de fractie van het CDA in de gemeente Noordwijk een petitie gestart voor geluidsschermen  langs de N206 daar waar deze weg door bewoond gebied loopt.

‘’Al jaren proberen omwonenden de provincie te bewegen tot het plaatsen van geluidsschermen maar helaas geeft de provincie steeds niet thuis’’, aldus Sebastiaan Duivenvoorde, mede initiatiefnemer van de petitie.

‘’Je kunt wel zeggen: mensen zijn daar tocht zelf gaan wonen? Maar het verkeer is flink toegenomen de laatste jaren en daarmee ook de geluidsoverlast’’.

De opstellers van de petitie roepen de provincie op om geluidsschermen te plaatsen waarbij het groen langs de N206 zoveel mogelijk behouden zal worden en de mogelijkheden te onderzoeken om gelijk zonnepanelen in te bouwen in deze geluidschermen.

‘’ Met ingebouwde zonnepanelen sla je twee vliegen in een klap: minder geluidsoverlast en een bijdrage aan de duurzaamheidsopgave’’, aldus Sebastiaan Duivenvoorde. ‘’ Tegenwoordig bestaan er geluidsschermen die ook stofdeeltjes tegenhouden, dat zou natuurlijk helemaal geweldig zijn, drie vliegen in een klap!’’ ‘’Uiteraard moeten de verkeersdeskundigen van de provincie uitzoeken wat mogelijk is maar wij hopen op snelle actie’’.

De petitie is te vinden op www.petities.nl en wanneer men in de zoekbalk ‘’N206’’ intikt komt men de petitie vanzelf tegen. De initiatiefnemers hopen op minimaal 500 handtekeningen.