06 april 2021

Schriftelijke vragen hondenpoep

De CDA fractie krijgt de laatste tijd veel klachten over hondenpoep binnen. Zo zijn de depodogs vaak overvol waardoor  volle zakjes met hondenpoep naast of op de depodogs worden gedumpt. Ook krijgt de CDA fractie klachten over grote hoeveelheden hondenpoep in het park in Zeeburg. Wij realiseren ons dat de verantwoordelijkheid voor het fatsoenlijk opruimen van hondenpoep primair bij de hondenbezitters ligt maar hebben toch een aantal vragen

1. Is het college op de hoogte van de klachten over hondenpoep in het park in Zeeburg en de overvolle depodogs?
  2. Kan het college aangeven hoe vaak de depodogs worden geleegd? Zijn hier vaste dagen voor of is dit op basis van constatering op de route? Is hier verbetering mogelijk?
  3. Is het college net als het CDA van mening dat in het park in Zeeburg het echt noodzakelijk is dat hier regelmatig schoonmaakacties zijn zodat de kinderen hier ‘’schoon’’ buiten kunnen spelen? Is er nu al sprake van schoonmaakacties vanuit de gemeente?
  4. Kan het college aangeven of er ook vanuit handhaving zicht is op de overlast van hondenpoep in het park in Zeeburg? Wat zijn de constateringen vanuit de kant van handhaving?

Met vriendelijke groet,

Namens de fractie van het CDA

Sebastiaan Duivenvoorde