10 juni 2018

Succesvolle denktank avond bij het CDA

Afgelopen donderdagavond zijn CDA’ers en overige geïnteresseerden inwoners van Noordwijk, De Zilk en Noordwijkerhout bij elkaar gekomen in het Victorhuis in Noordwijkerhout om mee te denken over het verkiezingsprogramma voor de gemeenteraadsverkiezingen van 21 november 2018.

De avond werd geopend door voorzitter van het CDA Noordwijk-Noordwijkerhout- De Zilk, Bouke Geerlings waarna Henri de Jong een kort verhaal had over de programmacommissie en hoe een en ander tot stand komt.  Vervolgens nam raadslid in Noordwijkerhout Astrid Warmerdam het woord om uit te leggen wat de bedoeling was van de rest van de avond.

Aan de hand van 5 thema’s konden de aanwezigen inwoners meedenken over het verkiezingsprogramma van het CDA.  De thema’s waren duurzaamheid, zorg, wonen, veiligheid en wat verwacht u van de nieuwe gemeente (van Zee tot Zilk).  In drie rondes hebben de aanwezigen hun ideeën over de thema’s kunnen delen. Met het CDA.

Uit de discussies kwamen leuke ideeën voor het verkiezingsprogramma zoals het project ‘afval loont’ in de nieuwe gemeente zeker handhaven, Kiss en Ride plaatsen bij basisscholen, het bouwen van sociale huurwoningen prioriteit geven, levensloopbestendig bouwen, buurthuizen tegen vereenzaming,  aandacht voor cultuurbeleid, zo efficiënt en goedkoop mogelijk werken door de gemeente  en identiteit van de kernen behouden.

De programmacommissie van het CDA neemt alle ideeën en suggesties  mee bij het schrijven van het verkiezingsprogramma.  De programmacommissie hoopt binnen niet al te lange tijd het programma te kunnen presenteren.