1. Theo Alkemade

Noordwijk

Ik ben Theo Alkemade, 52 jaar oud. Geboren en getogen in Noordwijk en wonend in de wijk Boeckhorst. Getrouwd met Betty en samen hebben we 3 zoons. Sinds 1997 actief voor CDA Noordwijk, eerst als commissie- en raadslid en de laatste 2,5 jaar als fractievoorzitter. En nu lijsttrekker voor het CDA Noordwijk-Noordwijkerhout-De Zilk voor de komende verkiezingen.

Ik ben altijd internationaal werkzaam geweest in de telecombranche. Met mijn Belgische compagnon runnen wij telecomreparatiewinkels in de grote steden in de Benelux, waar we telefoons repareren en verhandelen. Ik geloof in oplossingen dicht bij de klant en een duurzame circulaire economie waar spullen daadwerkelijk hergebruikt worden. De komende jaren wil ik me daar nog meer dan nu voor inzetten, de noodzakelijke toekomst voor ons allen.

De gemeente is er voor haar inwoners en niet andersom. De aanstaande fusie zie ik als kans op professionalisering van de gemeentelijke organisatie, bundeling van kennis en versteviging van de gemeente als gesprekspartner in de regio. En ook als een kans om het unieke karakter van alle dorpskernen blijvend te behouden. Het verdwijnen van parkeerplaatsen is mij een doorn in het oog. Evenals het in verkiezingstijd openstaan door veel politieke partijen voor sociale huur, terwijl we dit als CDA al jaren roepen.

Dat het CDA de Bronsgeest open wil houden, betekent niet dat we niet willen bouwen! Integendeel. Samen met de woningstichtingen willen wij een masterplan maken voor uitrol van woningbouw de komende jaren. We staan voor startersleningen, rechtzetten van bestemmingsplan Zeewaardig en inzet van duurzame energie waarbij zo nodig de Nuon-gelden als investering kunnen dienen. Op deze manieren willen we voldoende woningen opleveren voor alle inwoners, jong en oud.

CDA zie ik als een benaderbare partij: Betrokken, Betrouwbaar en altijd in de Buurt. De komende vier jaar zal ik dit dan ook van harte uitdragen. Hopelijk mogen we op 21 november rekenen op uw stem?