Politiek Café Pubquiz
Wie heeft de meeste kennis?

Aanwezigen scoren goed bij politieke pubquiz

De lat lag hoog voor de eerste politieke pubquiz in Noordwijkerhout. Wie had de meeste politieke kennis in huis en kon de zeer begeerde bierpakketten mee naar huis nemen? En wie had minder geluk qua score maar was wel de gelukkige met de troostprijs? Afgelopen maandag werd op initiatief van het CDA Noordwijkerhout – De Zilk een politieke pubquiz georganiseerd in Café van der Geest. Met zeven aan elkaar gewaagde teams bleef het spannend tot de laatste vraag.

Vooraf kon men al in de geschiedenisboeken duiken voor de vraag wanneer De Zilk onderdeel werd van de gemeente Noordwijkerhout. Het bleek uiteindelijk een strikvraag, aangezien De Zilk altijd al onderdeel is geweest van de gemeente Noordwijkerhout. Het eerste vrouwelijke raadslid werd ook niet door iedereen geraden; dit was Ria Lucassen.

De avond was opgebouwd uit 8 verschillende ronden. Allereerst een fotoronde, waarbij de deelnemers de logo’s moesten raden van tien politieke partijen. Slechts enkelen hadden alle logo’s goed geraden. De volgende ronden gingen over zowel de lokale als landelijke politiek, en werden afgewisseld met een karikatuurronde en citatenronde. Gedurende de avond werden de deelnemers dan ook getest op feitjes (hoeveel politieke partijen zijn er in Noordwijkerhout?) tot gokvragen (hoeveel jaar en dagen is Ruud Lubbers premier geweest?).

De score halverwege was geen voorbode voor de einduitslag, want de uiteindelijke winnaar werd het team Noordwijkerhout Vooruit. Het team dat laatste werd, kreeg echter een troostprijs: een felbegeerde gesigneerde foto van het voltallige college van de gemeente Noordwijkerhout. Een ware aanwinst voor in de huiskamer.

De organisatie van het politiek café Noordwijkerhout kijkt met een tevreden gevoel terug naar deze interactieve avond. Ze zullen zich binnenkort gaan beraden over een volgend politiek café, te organiseren in 2015. Alle tips en/of ideeën zijn natuurlijk van harte welkom. Vind je het ook leuk om politieke cafe’s te organiseren?  Meer informatie over het politiek café, alsmede de contactgegevens, zijn te vinden op de website van het CDA Noordwijkerhout – De Zilk.