28 januari 2016

CDA Papendrecht bezoekt Oranje Nassauschool, waar Weba een goed idee presenteert

CDA Papendrecht heeft op woensdag 27 januari samen met de leden een bezoek gebracht aan het geheel vernieuwde gebouw van de Oranje Nassau School (ONS). Een team van enthousiaste ouders en leraren gaven een rondleiding door de school en vertelden over hun crowdfunding voor de aanleg van het nieuwe schoolplein. Later die avond presenteerde Stichting kittenopvang WeBa hun goede idee om dieren in nood sneller op te vangen.

Crowfunding schoolplein ONS
Het enthousiaste team van leraren en ouders vertelden: “De school wil samen met de ouders een mooi schoolplein voor veelzijdig gebruik laten aanleggen. Daar is geld voor nodig, wat we via een crowdfunding actie willen inzamelen. Het zingen van de kinderen voor hun opa’s en oma’s was een waar succes. Er is nog zo'n tienduizend Euro nodig om het plein af te maken. We roepen iedereen op om een steentje bij te dragen. Alles over deze crowdfunding is te vinden op facebook https://www.facebook.com/ONSbuurtplein

Stichting kittenopvang WeBa
Barendina, Richard en Nadine van Stichting kittenopvang WeBa presenteerden die avond een goed idee om bij dierenleed eerder ter plaatse te komen. Zij deden dit na een oproep van CDA Papendrecht om goede ideeën te delen en te presenteren in het nieuwe ONS gebouw. Egbert Lichtenberg (fractievoorzitter) en Rico den Boer (bestuurlid) hebben dit idee beloond met het bekende Papendrecht pakket en CDA Papendrecht heeft een donatie gedaan.