05 maart 2018

CDA wil veiliger verkeerssituatie bij De Meent

CDA Papendrecht luidt de noodklok over de onveilige verkeerssituatie rond De Meent. Vooral op de P.C. Hooftlaan in de omgeving van de Action en De Wieken ontstaan regelmatig hachelijke verkeerssituaties, met alle mogelijke gevolgen van dien.

Zo ontbreekt het daar aan oversteekplaatsen voor voetgangers, die nu vaak tussen de vele auto’s en bussen door over moeten steken. Verder staan er auto’s geparkeerd op de laad- en losplaats voor vrachtwagens. Een verspringing in de rijbaan ter hoogte van De Markt zorgt ervoor dat auto’s soms plotseling op de andere rijhelft terechtkomen.

Wonder
Lijsttrekker Egbert Lichtenberg: “Zeker op zaterdag is het daar erg druk met auto’s, fietsers en voetgangers. Vorige week zijn we er een tijdje gaan kijken en zagen we binnen een paar minuten al de een na de andere gevaarlijke verkeerssituatie. Het is een wonder dat het – gelukkig – meestal goed gaat. Maar we wachten liever niet tot het een keer fout gaat. Daarom pleiten wij in ons verkiezingsprogramma voor een veilige verkeerssituatie, met bijzondere aandacht voor fietsers en voetgangers.

Facebook Onlangs plaatste CDA Papendrecht een video op Facebook, waarbij in twee minuten duidelijk wordt dat de verkeerssituatie in de P.C. Hooftlaan alles behalve veilig is. Het leverde diverse reacties op van inwoners, die zich herkennen in dit beeld.