18 september 2022

CDA Ridderkerk aanwezig bij open dag van de Brandweer

Marcella van der Heijde is afgelopen zaterdag namens het CDA Ridderkerk aanwezig geweest bij de Open Dag van de Brandweer in Ridderkerk. Ondanks het wisselvallige weer is de Open Dag een groot succes geworden. De schatting van de organisatie is dat er ongeveer 4000 mensen het terrein van de kazerne hebben bezocht.

Er was een gevarieerd programma voor jong en oud. Diverse demonstraties, oude en nieuwe brandweervoertuigen konden worden bezichtigd, er was informatie over diverse onderwerpen en natuurlijk waren er een hoop stands waar je zelf kon ervaren wat een brandweerman allemaal moet doen. Voor de jongste jeugd was er een brandweerspringkussen en kon men een kijkje nemen in en bij de voertuigen van diverse hulpdiensten. Ook het droneteam van de brandweer was aanwezig en er werd driftig gebruik gemaakt om bij de jeugdbrandweer van Barendrecht zelf eens te spuiten. De demo’s van ‘vlam in de pan’ en hulpverlening bij ongevallen trokken veel bekijks.

De organisatie kan terug kijken op een geslaagd evenement en heeft laten weten dat het wat hen betreft geen jaren hoeft te duren om opnieuw een Open Dag te organiseren.

Het CDA Ridderkerk onderstreept het belang van de vrijwillige brandweer in de gemeente. Het CDA is blij met de inzet van de medewerkers en de belangstelling van het publiek.