06 februari 2022

CDA Ridderkerk houdt Ridderkerk vrij van coffeeshops

Het CDA staat voor de rechtsstaat als onmisbare voorwaarde voor de bescherming van menselijke waardigheid. De overheid is er om samenleven mogelijk te maken voor ons allemaal. Een betrouwbare overheid stelt duidelijke grenzen en geeft mensen zekerheid. De overheid is er ook om onrecht te bestrijden, ze moet rechtvaardig zijn. En de overheid moet zorgen voor mensen die kwetsbaar en afhankelijk zijn.

Mensen moeten zich thuis, beschermd en geborgen voelen. Dit geldt te meer voor kwetsbare groepen. Een veilige gemeente vraagt om stevige maatregelen. Geen woorden, maar daden.

Het CDA Ridderkerk richt zich in het bijzonder op het tegengaan van criminaliteit die een grote impact heeft op het slachtoffer, diens directe omgeving en het veiligheidsgevoel in de samenleving, zoals ondermijning en woninginbraken.

Mensen zelf vormen de basis voor veiligheid en leefbaarheid. Initiatieven zoals buurt WhatsApp-groepen en buurtouders blijven door de gemeente gestimuleerd en gefaciliteerd worden.

De laatste jaren zijn er ook veel klachten over drugsgebruik in Ridderkerk. Het CDA wil inzetten op strengere controles op het dealen van drugs. Ook is het CDA Ridderkerk tegen het toelaten van coffeeshops in Ridderkerk.