29 december 2020

Kerkklokken luiden bij jaarwisseling

Luid de kerkklokken middernacht bij jaarwisseling

Nu de jaarwisseling dit jaar anders en stiller verloopt, hopen we als CDA Ridderkerk, SGP Ridderkerk en ChristenUnie Ridderkerk dat kerken rond middernacht hun klokken luiden in de gemeente. Dit niet alleen als subtiel alternatief voor het vuurwerk, maar vooral als teken van de onderlinge verbondenheid tussen alle Nederlanders in deze moeilijke tijden en in het bijzonder voor hen die de jaarwisseling alleen doorbrengen.

Daarom hebben we vorige week, in een gezamenlijke brief aan alle kerken in Ridderkerk, een oproep gedaan om hun klokken te laten luiden met oud en nieuw. Ook hebben we gevraagd of het gemeentelijke carillon op deze wijze het nieuwe jaar kan inluiden.

Verschillende kerken hebben al aangegeven mee te doen en ook het gemeentelijke carillon zal tijdens de jaarwisseling om middernacht te horen zijn.