26 juni 2019

CDA verbolgen over record financieel tekort 2018

Het CDA noemt 2018 een rampzalig jaar voor Rijswijk. Het jaar waarin na de verkiezingen het geïnstalleerde college in dure participatiebijeenkomsten trots met nieuwe plannen kwam en vervolgens binnen een jaar sneuvelde. En tegelijk het jaar waar voor Rijswijk een historisch tekort van 7,5 miljoen euro ontstond. Hoe kan dat?, vraagt het CDA zich af. Dat dit nu onder leiding van het nieuwe college naar boven moet komen is op zijn minst opmerkelijk.

Dit is zo nog nooit eerder vertoond en mag ook nooit meer gebeuren, zo stelt het CDA. Er moet nu keihard gewerkt worden aan een realistische begroting. Tekorten moeten door bezuinigingen worden goedgemaakt. En dat zal pijn doen als we belastingverhoging willen voorkomen.

En daarom is het CDA blij dat het college in de nieuwe samenstelling snel aan de slag is gegaan. “Daar hebben wij geen publiciteitsstunts en duur georganiseerde bijeenkomsten met de Rijswijkse inwoners voor nodig. Zij mogen erop rekenen dat het gemeentebestuur gewoon zijn verantwoordelijkheid neemt”, aldus CDA-fractievoorzitter Menno van Enk.