17 januari 2019

Met vol vertrouwen het nieuwe jaar in

Beste CDA'ers,

Laat ik beginnen met u een gelukkig nieuwjaar te wensen! Ik las onlangs dat het gebruikelijk is om dergelijke wensen zo tot halverwege de maand januari nog te doen, maar ook dat het acceptabel is om elkaar het gehele jaar door het beste te wensen. Ik vond dat wel een mooie gedachtengang en neem daarom graag de gelegenheid te baat.

Zo aan het einde van het jaar keek ik even terug op het werk in de fractie. 2018 was voor de CDA-fractie een mooi, maar ook een bewogen jaar. Geen dag was hetzelfde. We begonnen het jaar natuurlijk met een mooie campagne, de college-onderhandelingen en het vervolgens gingen we met volle vaart aan de slag in de Rijswijkse politiek. En niet zonder resultaat (u leest daar weer meer over in de nieuwsbrief van januari 2019).

Ik ben er van overtuigd dat we die resultaten mede konden boeken door onze eigen stijl van politiek bedrijven; constructief, kritisch en gericht op kansen en oplossingen. We bevechten vooruitgang voor iedereen en gaan daarmee uit van hoop en optimisme. Want het gaat ons immers om mensen; want wij leven niet alleen voor onszelf, maar juist voor die ander.

En ook afgelopen jaar bevestigde mij nog maar weer eens dat het de mensen zijn, die centraal staan. In politiek, maar zeker ook in ons persoonlijke leven. Daarom wens ik u nogmaals graag alle goeds en bovenal een goede gezondheid voor u en uw naasten!

Johanna Besteman

Fractievoorzitter CDA Rijswijk