08 juni 2017

Rotterdam investeert in nieuwe sportvelden zonder rubbergranulaat

Binnenkort stemt de gemeenteraad over een investering van ruim 7 miljoen euro in het vervangen van negen hybride sportvelden door kunstgrasvelden en in het vervangen van de toplaag van drie andere kunstgrasvelden. Hiermee wordt gedeeltelijk invulling gegeven aan de kwaliteitsslag sportaccommodaties waar CDA-raadslid Sven de Langen zich de afgelopen jaren sterk voor heeft ingezet. De gelukkige verenigingen die een nieuw veld krijgen zijn onder andere Xerxes/DZB, vv Pernis en LMO/De Zwervers

Naar aanleiding van de recente commotie over het rubbergranulaat waarmee de meeste kunstgrasvelden worden ingestrooid, heeft het college bovendien besloten om de nieuwe velden gelijk geschikt te maken om met een alternatieve korrel in te strooien. Hiermee wordt in feite afscheid genomen van het omstreden rubbergranulaat. De CDA-fractie is hier erg blij mee. De Langen: 'Hoewel de onderzoeken aantonen dat rubbergranulaat geen direct gezondheidsrisico oplevert, blijven er toch veel ouders en verenigingen met twijfel zitten. Als we dat hiermee kunnen wegnemen, lijkt me dat de extra investering zeker waard.'