16 juni 2017

Sven de Langen voorgedragen als lijsttrekker CDA Rotterdam

Het bestuur van het CDA Rotterdam draagt Sven de Langen voor als lijsttrekker voor de gemeenteraadsverkiezingen van 2018. Voorzitter van het CDA Rotterdam Aart Dekkers: “In de Rotterdamse politiek kan niemand om het CDA heen. De afgelopen tijd zijn er dankzij het CDA nieuwe scholen gebouwd voor onze kinderen, krijgen eenzame ouderen een huisbezoek, wordt er hard gewerkt aan de realisatie van eengezinswoningen en worden sportcomplexen vernieuwd. Dit alles kwam tot stand in de afgelopen periode waarin Sven fractievoorzitter was. Daarom hebben we er veel vertrouwen in dat het CDA onder zijn leiding een goede uitslag zal neerzetten bij de komende gemeenteraadsverkiezingen”

De Langen zelf is verheugd over zijn voordracht. “Ik dank het bestuur voor het gestelde vertrouwen én voor al het werk dat op dit moment al binnen de partij wordt verricht ter voorbereiding op de verkiezingen. Het CDA staat voor een grote uitdaging, maar het team van enthousiaste vrijwilligers is groot. Samen gaan we ervoor bij de verkiezingen te groeien van drie naar vijf zetels.”

De verkiezing van de lijsttrekker zal plaatsvinden tijdens de Algemene Ledenvergadering op woensdag 28 juni aanstaande. Volgens het reglement kunnen zich tegenkandidaten melden tot drie dagen voor deze verkiezing.

Sven de Langen (30) is fractievoorzitter van de CDA-fractie sinds 2014 en woont met zijn vriendin in Nesselande (Prins Alexander). Voordat De Langen raadslid werd was hij portefeuillehouder Werk, Welzijn, Jeugd en Ouderen in de Deelgemeente IJsselmonde. Naast zijn raadswerk is hij clusterhoofd bij de Gemeente Zuidplas. In zijn vrije traint hij of neemt hij deel aan triatlons.