29 september 2014

Allard Amelink nieuwe PA wethouder Hugo de Jonge

Allard Amelink (1988) is per 1 oktober de nieuwe politiek assistent van CDA-wethouder Hugo de Jonge. Allard groeide op in Rotterdam en woonde in Schiebroek en het Oude Noorden, zat op het Marnix Gymnasium en ging daarna Geschiedenis studeren in Utrecht. In zijn studententijd was Allard bestuurslid van de studentenvereniging NSU en het CDJA-Utrecht. Daarnaast heeft hij voor de CDA Tweede Kamer-fractie onderzoek gedaan naar de filosofie van de Big Society van Phillip Blond.

Tot op heden werkte Allard voor adviesbureau Anderssons Elffers Felix in Utrecht. Daar heeft hij zich voornamelijk bezig gehouden met de decentralisaties van de Jeugdzorg en Wmo en de samenwerking tussen zorgverzekeraars en gemeenten.

Afscheid Relus Breeuwsma
Relus Breeuwsma start per 1 oktober bij de Haagse Hogeschool als stafadviseur externe betrekkingen van het College van Bestuur. Het CDA Rotterdam bedankt Relus heel hartelijk voor zijn toomeloze inzet de afgelopen 3 jaar!