19 april 2018

Burgerleden Segers-Hoogendoorn en Zandberg beëdigd

René Segers-Hoogendoorn en Christine Zandberg zijn vanmiddag beëdigd als burgerraadsleden namens het CDA. Als burgerraadsleden vertegenwoordigen zij de fractie in de commissies Fysiek en Sociaal, maar ze zijn geen lid van de gemeenteraad. Op die manier staan ze raadsleden Sven de Langen en Christine Eskes terzijde bij hun werk in het stadhuis.

Segers-Hoogendoorn was voorheen werkzaam bij de gemeente Rotterdam en is sinds 1 januari 2018 directeur bij Stichting Schoolmaatschappelijk Werk Rijnmond. Hij stond op de kandidatenlijst voor de gemeenteraadsverkiezingen op de derde plaats, achter Eskes en lijsttrekker De Langen. Segers-Hoogendoorn wordt burgerlid in de commissie Fysiek.

Zandberg was in de vorige periode één van de CDA-raadsleden in Rotterdam en in die hoedanigheid verantwoordelijk op de gebieden zorg, onderwijs, cultuur en sport. Daarnaast is zij adviseur van het Hoogheemraadschap. Op de kandidatenlijst voor de afgelopen verkiezingen stond ze op plek vier. Zandberg zal de CDA-fractie vertegenwoordigen in de commissie Sociaal.

Sven de Langen zal als demissionair wethouder geen plaats nemen in een commissie, dus zal Christine Eskes plaatsnemen in twee commissies; Bestuur en Ruimtelijke Ordening. Deze portefeuilleverdeling geldt tot aan de zomer of tenminste tot aan de vorming van een nieuw college.