23 maart 2018

CDA haalt 10756 stemmen: twee zetels

Bij de gemeenteraadsverkiezingen van 21 maart heeft het CDA Rotterdam twee zetels gehaald. Een verlies van één zetel ten opzichte van de gemeenteraadsverkiezingen in 2014.

Lijsttrekker Sven de Langen: "Ik baal enorm van de uitslag. Het CDA Rotterdam heeft de afgelopen periode ontzettend veel bereikt. Daar mogen we trots op zijn en blijven. Met elkaar hebben we een actieve campagne gevoerd vol energie en enthousiasme. Iedereen enorm bedankt voor de inzet in de campagne!"

"Met een lijsttrekker van 1,96 meter krijgt niemand het CDA Rotterdam klein. Daarom gaan we met de rug recht en de borst vooruit aan de slag om te doen wat we beloofd hebben: het verschil maken, elke dag weer."

Stemmenaantallen
Vandaag is het proces-verbaal van de verkiezingen bekend gemaakt. In totaal haalde het CDA voor de gemeenteraad 10756 stemmen. Sven de Langen (6369 stemmen) en Christine Eskes (1365 stemmen) zijn in de gemeenteraad gekozen en zullen het CDA gaan vertegenwoordigen. Hoge stemmenaantallen waren er ook voor Frank Schellenboom (450 stemmen), Mehmet Doganbas (345 stemmen), Christine Zandberg (275 stemmen), Alex Hallema (227 stemmen) en René Segers (210 stemmen). Het volledige proces-verbaal vindt u hier

Gebiedscommissies
Bij de verkiezingen voor de gebiedscommissies behaalde het CDA winst in 8 van de 12 gebieden. In de gebiedscommissies van Prins-Alexander, Hoogvliet, Rozenburg en Hoek van Holland wonnen we er zelfs een zetel bij. In Centrum en Delfshaven behaalde het CDA helaas geen zetel. Ondanks het verlies voor de gemeenteraad zijn we tevreden en trots met de winst in vele gebieden. De uitslagen van de gebiedscommissies voor de Noordoever vindt u hier en voor Zuid hier