06 april 2016

CDA presenteert top-10 vernieuwing van sportcomplexen

Het CDA Rotterdam presenteert vandaag de top-10 sportcomplexen die vernieuwd moeten worden. Volgens raadslid Sven de Langen moet er budget komen voor vervanging van accommodaties: "Grote investeringen in sportaccommodaties en (kunstgras)velden zijn al jarenlang niet gedaan en nog problematischer niet structureel. Dat betekent dat de kwaliteit van de sportaccommodaties, die vaak al decennia oud zijn, achteruit gaan. Een structureel vervangingsfonds of andere vorm van structurele vervangingsfinanciering voor het vernieuwen of renoveren van complexen is dan ook hard nodig".

In het AD Rotterdams Dagblad geeft Sven de Langen aan dat: "deze tien verenigingen nog maar het topje van de ijsberg zijn. Ik denk dat ongeveer de helft van alle sportverenigingen nieuwbouw of renovatie nodigt heeft van het clubhuis of velden. Om het probleem aan te pakken denkt De Langen dat de gemeente met ongeveer 3 miljoen euro per jaar over de brug moeten komen. Gebeurt dat niet, dan denk ik dat over 10 jaar een hoop verenigingen zullen verdwijnen."

Klik hier voor de poster met onze top-10 aan sportverenigingen.