09 november 2017

CDA Rotterdam presenteert kandidatenlijst

Op woensdagavond 8 november hebben de leden van het CDA in Rotterdam definitief de kandidatenlijst vastgesteld voor de gemeenteraadsverkiezingen in maart 2018. Wethouder Sven de Langen is in juni al tot lijsttrekker verkozen. De kandidatenlijst bestaat uit 50 personen.

Op nummer twee staat huidig fractievoorzitter Christine Eskes (werkzaam bij jeugdbescherming van het Leger des Heils), op drie staat nieuwkomer René Segers (momenteel werkzaam bij de gemeente Rotterdam en vanaf 1 januari 2018 directeur Stichting Schoolmaatschappelijk Werk Rijnmond). Recent benoemd raadslid Christine Zandberg (tevens campagneleider) staat op plek 4. Plaats vijf en zes worden bezet door Alex Hallema (gebiedscommissielid in Hoogvliet) en ondernemer Mehmet Doganbas uit Charlois. Jouke Bosma uit Prins Alexander wil graag de ouderen vertegenwoordigen vanaf plek 7, gevolgd door jong talent Lorenzo Essoussi (beleidsmedewerker gemeenteraadsfractie) op plek 8. De plaatsen 9 en 10 worden ingevuld door voorzitter van de gebiedscommissie Rozenburg Frank Schellenboom en koordirigent en muziektherapeut Marcella van der Heijde uit Overschie.

Lijsttrekker Sven de Langen: “Ik ben trots op dit fantastische team! We hebben een diverse lijst met ervaring en vernieuwing, jong en oud, Noord en Zuid. Met dit team gaan wij het verschil maken bij de gemeenteraadsverkiezingen.” Voorzitter Aart Dekkers: “De lijst is unaniem vastgesteld door de leden. Onze lijsttrekker Sven de Langen weet zich omringd door een herkenbaar en gemotiveerd team dat klaarstaat voor de Rotterdammers.”

Als lijstduwers hebben de leden onder anderen voormalig fractievoorzitter Wubbo Tempel (plek 49) en oud-wethouder Hugo de Jonge (plek 50) verkozen. Mensen die het CDA in Rotterdam de laatste jaren op de kaart hebben gezet en veel hebben betekend voor de stad.

De volledige top tien bestaat uit:

1. Sven de Langen
  2. Christine Eskes
  3. René Segers-Hoogendoorn
  4. Christine Zandberg
  5. Alex Hallema
  6. Mehmet Doganbas
  7. Jouke Bosma
  8. Lorenzo Essoussi
  9. Frank Schellenboom
  10. Marcella van der Heijde

Download hier de gehele kandidatenlijst.