Christine Eskes

Fractievoorzitter

Christine Eskes is raadslid namens het CDA en sinds 26 oktober 2017 fractievoorzitter. Daarnaast is zij trainer bij het Steenkampinstituut.

Christine Eskes is 35 jaar en woont in Rotterdam Hillegersberg. In het dagelijks leven werkt zij als gedragsdeskundige bij de jeugdbescherming van het Leger des Heils. Hier houdt zij zich onder andere bezig met advisering en deskundigheidsbevordering van gezinsvoogden, contacten met hulpverleningsorganisaties en profilering van de organisatie in het kader van de Transitie Jeugdzorg. Eerder was zij lid van het Algemeen Bestuur van het CDA Rotterdam en draaide zij actief mee met de fractie in de deelgemeente. Voor het opleidingsinstituut van het CDA verzorgt zij presentatie- en debattrainingen. Daarnaast zet Christine zich ook in voor de wijk; zo is zij lid van een kerk in Hillegersberg en doet zij vrijwilligerswerk.

Christine is lid van de raadscommissies Veiligheid, Organisatie en Financiën (VOF) en Bouwen, Wonen en Buitenruimte (BWB). Daarnaast is ze woordvoerder op de onderwerpen integratie en horeca