Kees Zwinkels

Kees Zwinkels is namens het CDA lid van de gebiedscommissie van Kralingen-Crooswijk.

We voelen allemaal aan dat de samenleving, waarin we leven, in hoog tempo verandert. Dat zou je negatief kunnen uitleggen. Mijn instelling is dat we met elkaar de schouders er onder zetten. Dat doen we thuis en ook in onze leefomgeving (Kralingen - Crooswijk).

Om ons heen zien we van alles waarbij we kunnen helpen. Ik noem een paar voorbeelden. Een winkelier heeft het moeilijk. Praat er eens met hem over. Kan hij zijn omzet weer op peil brengen door het anders te doen? Of: Een starter zoekt juist een gunstig onderkomen voor nieuwe business. Ken je een oude mevrouw, die haar huis niet meer uitkomt? Kunnen we in die situatie samen met thuiszorg iets doen? Een paar jongeren hangt op een onaangename wijze rond. Spreken we de vrienden en ouders aan? Doet de gemeente te lang over een vergunningaanvraag? Wie is de geschikte persoon (ambtenaar of wethouder) om mee te praten? Heb je tijd om part time mee te doen aan het onderhoud van ons vele en mooie groen? Gaat het goed in de sport of andere vrijetijds - vereniging? Of kan het beter? Het CDA kiest er voor om zo veel mogelijk met elkaar zaken op te lossen. Als het echt niet anders kan, dan is de overheid de achtervang.

Als er hulp nodig is om deze en andere vragen op te lossen, wil ik graag - zoals reeds gezegd - de schouders er onder zetten. Daarbij kunt U mij bereiken op onderstaand nummer vanaf 20.00 uur in de week en tijdens het weekend. Overdag moet ik gewoon werken.