Leen la Rivière

Leen la Rivière was jarenlang vice-voorzitter van het CDA Rotterdam.

Werd bewust lid van het CDA in 1989 na goed nagedacht te hebben wat de maatschappelijke verantwoordelijkheid is van een gelovig mens. Leen is kunstenaar (van zijn hand kwamen 40 jaar lang de concertproducties van The Continentals e.d.; auteur van 22 boeken; consulent sociale-cultuurpolitiek) voorzitter van de CNV Kunstenbond. Resideert in het Continental Art Centre, ook een broedplaats van vele nieuwe projecten (o.a. School of Rock).

La Riviere: “Onze stad fascineert mij door haar vele nationaliteiten. De vernieuwing en goed bestuur die wij beogen, zal ook te maken moeten hebben met de etnische kant van Rotterdam. Daarom is ons kerkepad zo leuk om ook op die wijze met vele groepen in aanraking te komen. Datzelfde geldt ook voor de moskeeen en andere geloven o.a. via het platform Religie en Levensbeschouwing”