Sven de Langen

Wethouder

Sven de Langen is sinds 26 oktober 2017 wethouder Onderwijs, Jeugd en Zorg van de gemeente Rotterdam.

Eerder was Sven adviseur bij de B&A Groep in Den Haag. Daar hield hij zich bezig met uitvoeringsprojecten in het sociale domein in opdracht van lokale overheden en non-profit organisaties. Van 2012 tot 2014 was hij dagelijks bestuurder in de voormalig deelgemeente IJsselmonde. Van 2014 tot en met oktober 2017 was Sven raadslid en fractievoorzitter namens het CDA Rotterdam. Daarnaast werkte Sven als clusterhoofd beleid (afdeling samenleving) bij de gemeente Zuidplas. Hij stuurde daar beleidsmedewerkers aan op het gebied welzijn, zorg, sport, onderwijs, cultuur en participatie.

Sven de Langen is 30, afgestudeerd fysiotherapeut en bestuurskundige aan de Erasmus universiteit. Daarnaast is Sven een echte liefhebber van duursport. Hij neemt regelmatig deel aan Triatlons in binnen- en buitenland. Het CDA past bij zijn levensstijl: niet voor jezelf, maar voor elkaar, 'Normen en Waarden!', en samen de schouders er onder zetten 'niet de overheid als oplossingsmachine'.

Politiek Assistent:

Doena ten Hoor