Sven de Langen

Sven de Langen is raadslid en fractievoorzitter voor het CDA in Rotterdam. Hij is woordvoerder: financiën, organisatie, veiligheid, zorg, sport, welzijn, armoedebeleid, integratie en volksgezondheid.

Daarnaast werkt Sven als adviseur bij de B&A Groep in Den Haag. B&A voert uitvoeringsprojecten uit in het sociale domein in opdracht van lokale overheden en non-profit organisaties. In de gemeenteraad wil Sven als jong gemeenteraadslid de stad die vastzit door oude belangen en afspraken weer in beweging krijgen!

Sven de Langen is 27, afgestudeerd fysiotherapeut en is bezig met het afronden van zijn studie bestuurskunde aan de Erasmus universiteit. Daarnaast is Sven een echte liefhebber van duursport. Hij neemt regelmatig deel aan Triatlons in binnen- en buitenland. Het CDA past bij zijn levensstijl: gewoon normaal doen, 'Normen en Waarden!', en samen de schouders er onder zetten 'niet de overheid als oplossingsmachine'.

Sven stond bij de gemeenteraadsverkiezingen van maart 2014 op plek 2 van de kandidatenlijst en was campagneleider. Van 2012 tot 2014 was hij dagelijks bestuurder in IJsselmonde.