Wubbo Tempel

Wubbo Tempel was voorzitter van de Verkiezingsprogrammacommissie van het CDA Rotterdam. Van 2010 tot september 2013 was Tempel fractievoorzitter en gemeenteraadslid in Rotterdam. Tussen 2006 en 2010 was hij fractievoorzitter namens het CDA in de deelraad van deelgemeente Overschie. Wubbo Tempel voerde voor het CDA het woord over de onderwerpen Bestuur, Veiligheid en Middelen (commissie BVM) en Fysieke Infrastructuur en  Buitenruimte (commissie FIB). Wubbo Tempel zette zich in het bijzonder in voor: orde en fatsoen, tegen de coffeeshops, de kostprijsdekkende huur voor het maatschappelijke vastgoed, de leefbaarheid in de buitenkernen en verrommeling van de stad.

Wubbo Tempel heeft een lange carrière als directeur bij Reed Elsevier achter de rug en vervult naast zijn raadswerk diverse bestuurs- en toezichtsfuncties. Hij is getrouwd, woont in Overschie, vader van 4 kinderen en heeft als hobbies hardlopen en schaatsen.