28 februari 2020

Betaald parkeren station Sassenheim

Zoals bekend staat de parkeergarage bij het station Sassenheim, ook na de realisatie van een tweede verdieping, regelmatig vol. De garage is bedoeld voor de dagelijkse forenzen Uit onderzoek blijkt echter dat zeker 20% van de parkeerders daar langer dan 24 uur de auto neer zet. Ingeschat wordt dat het hier o.a. om vliegvakantiegangers gaat die de dure parkeervoorzieningen van Schiphol willen mijden.

Tijdens een opiniërend debat over deze problematiek vond de Commissie Ruimte dat aan deze ongewenste situatie een einde moet komen. De heersende mening was dat de eerste 24 uur gratis dienen te zijn, maar dat voor parkeertijd daarna moet worden betaald. Daarnaast vond een (groot) deel van de commissie dat de gratis eerste 24 uur alleen dient te gelden als automobilisten een OV-plaatsbewijs kunnen tonen.
Wethouder Volten zegde toe binnenkort een voorstel naar de raad te zullen sturen.