19 maart 2018

CDA-kandidaten bij KBO-jaarvergadering

Een drietal CDA-kandidaten was op dinsdag 13 maart te gast op de algemene ledenvergadering  van ouderenorganisatie KBO afdeling Warmond.

Met ongeveer 2.200 leden is KBO een grote vereniging in Teylingen van en voor senioren. Zij heeft een belangrijke functie, niet alleen als belangenbehartiger, maar ook als ontmoetingsplek en middel om ouderen uit hun isolement te halen.

Doel van het bezoek was kennismaken en kijken wat KBO zoal doet. Dat laatste is indrukwekkend: o.a. dagtochten organiseren, een vakantieweek, bijeenkomsten over diverse onderwerpen, soosmiddagen, fietstochten, maar ook overleg voeren met het welzijnswerk en het lokale bestuur, meepraten in het Adviesplatform WMO en de klankbordgroep Regiotaxi en nog veel meer. En dat allemaal met vrijwilligers!

De ledenvergadering zelf was geanimeerd met de gebruikelijke punten als  jaarverslag, financieel verslag e.d. Afscheid werd genomen van Martin Bergman die KBO 15 jaar had gediend als penningmeester. Na afloop volgde nog een gezellige bingo.

KBO: een zeer actieve vereniging en een belangrijke schakel als het om ouderen gaat!