01 april 2021

CDA wil problemen met parkeren aanpakken

De fractie van het CDA en VVD hebben om agendering gevraagd in de raadscommissie Ruimte over de parkeerproblematiek in het Centrum van Voorhout.
Sybrinne de Vries en Carla Hilverda (die door het burgeriniatief Voorhout was benaderd) hebben op 26 februari jl. een Corona proef werkbezoek gebracht waar suggesties besproken zijn. De parkeerproblemen in het centrum van Voorhout zijn toegenomen door het plaatsen van een slagboom op het parkeerterrein door de eigenaar van de oude Pluslocatie aan de Herenstraat. De locatie staat te koop en de eigenaar wil het integraal met het parkeerterrein aanbieden. Het CDA heeft contact gezocht met de VVD om tezamen de problematiek aan de orde te stellen en te zoeken naar oplossingen voor de parkeerproblemen, zoals bijvoorbeeld het verminderen van het aantal blauwe zones in de directe omgeving.
B&W is verzocht om in overleg met het burgerinitiatief te bezien welke maatregelen er genomen kunnen worden om de parkeerdruk te verminderen.