14 december 2019

Help Teylingen aan een bel-/buurtbus

In ons verkiezingsprogramma van CDA Teylingen hebben wij beloofd ons in te zetten voor een buurtbus. Vooral voor ouderen die minder mobiel zijn is de buurtbus een prettige en comfortabele manier om van deur tot deur te worden gebracht. Even naar de huisarts, de kapper, de markt, de bibliotheek, naar familie of vrienden. Met de buurtbus is dat veel minder ingewikkeld dan met de regiotaxi. De buurtbus wordt gerund door vrijwilligers en is een welkome aanvulling op automaatje en de regiotaxi. In de ons omliggende gemeenten is de buurtbus een groot succes en voorziet in een groeiende behoefte. Een jaar geleden nam de raad unaniem een motie van het CDA aan voor een onderzoek naar een belbus. Het college is vooralsnog helaas niet enthousiast en betwijftelt of er wel voldoende vrijwilligers zijn die op de bus willen rijden. Ervaring uit de ons omringende dorpen leert dat dit geen enkel probleem is. Om de discussie in de raad van 19 december voor invoering van een buurtbus kracht bij te zetten, zijn we een petitie gestart. Het zou geweldig zijn als u ook deze petitie zou willen ondertekenen. Samen kunnen we meer