27 april 2020

Hulpaanbod in Teylingen

Het zijn bizarre tijden. Het coronavirus heeft ons land/ gemeente voor een groot gedeelte plat gelegd. We komen alleen nog op straat om de boodschappen te doen of de hond uit te laten. Alleen niet iedereen is in staat om deze dingen te kunnen doen. Daarom zijn er landelijk en ook in Teylingen allerlei initiatieven ontstaan om mensen te helpen. Hieronder treft u een overzicht van het aanbod per kern.

Initiatieven per kern

In Warmond is er een initiatief gestart, genaamd ‘Warmonders helpen elkaar’. Voor meer informatie kunt u een e-mail sturen naar [email protected] of bellen met 071 20 320 66. Daarnaast is er ook een Facebookpagina, waar u terecht kunt.

In Sassenheim is een Facebookpagina met de naam ‘Sassenheim helpt elkaar’ beschikbaar.

In Voorhout is er ook een Facebookpagina met de naam ‘Voorhout helpt elkaar’.

Overkoepelende initiatieven

Daarnaast zijn er een aantal landelijke platforms, zoals coronahelpers.nl, waarbij vraag en aanbod aan elkaar wordt gekoppeld.

Om de horeca te ondersteunen is het initiatief ‘help de horeca’  gestart. Dit initiatief is erop gericht om de horeca in de drie kernen te ondersteunen. Doormiddel van tegoedbonnen kunt u de lokale horeca ondersteunen.   Mocht u of iemand in uw omgeving hulp nodig hebben en de bovengenoemde initiatieven geen uitkomst bieden,  dan komen wij graag in contact met u. U kunt zich melden bij Hans van Ek ([email protected]) of Wim de Winter  of ([email protected]).