05 december 2022

PostNL moet de in Warmond geplaatste pakket-en briefautomaat verwijderen

Door onze snelle actie en het stellen van schriftelijke vragen aan het college van burgemeester en wethouders (B&W) moet PostNL de onlangs op de Baan in Warmond geplaatste pakket-en briefautomaat verwijderen. Dat heeft B&W aan het post- en pakketbedrijf laten weten.

Hoge parkeerdruk

De bedoeling was dat inwoners van Warmond daar pakketten konden halen en brengen en brieven konden posten. Maar omwonenden waren niet blij met de plaatsing van de automaat op de Baan. Er is namelijk is nu al een hoge parkeerdruk.en met het realiseren van veertien appartementen in het voormalig restaurant De Stad Rome, neemt de parkeerdruk verder toe.

Vergunning nodig

We waren ook van mening dat er een vergunning nodig is voor de plaatsing van een automaat omdat De Baan onder het beschermd dorpsgezicht van Warmond valt. B&W heeft nu laten weten dat de automaat inderdaad zonder vergunning is geplaatst. Na contact hierover met PostNL is de automaat buiten gebruik gesteld. De gemeente en het post- en pakketbedrijf gaan nu op zoek naar een andere plek in Warmond die niet voor overlast zorgt.