21 december 2020

Tweede Kamerverkiezingen

Op 10 november hebben we een geslaagde digitale algemene ledenvergadering gehouden. Tijdens de algemene ledenvergadering hebben we een viertal amendementen besproken. Na de bespreking heeft het CDA Teylingen deze amendementen ingediend bij het CDA Zuid-Holland, ter voorbereiding op hun algemene ledenvergadering. Helaas heeft het CDA Zuid-Holland op twee amendementen een negatief advies. Het gaat om de amendementen over kernenergie en ontwikkelingssamenwerking. De andere twee amendementen over de studiefinanciering en het verlagen van de BTW zijn wel besproken tijdens de algemene ledenvergadering. Deze vergadering heeft ze doorgestuurd naar het congres van 09 januari 2021.

Daarnaast heeft het CDA Teylingen een wijzigingsvoorstel ingediend voor de kandidatenlijst van het CDA Teylingen. Wij hebben Julius Terpstra uit Leiden op plaats 3 gezet en Wytske de Pater uit Den Haag op plaats 4 gezet. Het congres zal op 09 januari definitief akkoord geven op de kandidatenlijst.

Nu alle formele zaken zijn afgerond en er een nieuwe lijsttrekker is, kijkt het bestuur vooruit naar de campagne voor de Tweede Kamerverkiezingen. Het bestuur is nog aan het nadenken over de invulling van de campagne, maar deze zal waarschijnlijk vooral online plaatsvinden. Op dit moment staat er één activiteiten gepland, te weten een online Q&A met Julius Terpstra en Pieter Omtzigt op 03 februari. Over deze activiteit heeft u eerder een mail ontvangen.

Daarnaast heeft u vorige week zondag ook een bericht ontvangen over de fietstocht van Julius Terpstra op 02 januari 2021. Helaas kan deze fietstocht niet doorgaan vanwege de lockdown, waarin wij nu zitten. Of er op een later moment nog een fietstocht wordt georganiseerd is nog niet bekend. Mocht dit het geval zijn, dan informeren wij u hierover op een later moment.

Mocht u nog vragen hebben over de Tweede Kamerverkiezingen of willen meedenken met het bestuur over de campagne, dan kunt zich melden bij de secretaris, [email protected].