21 juni 2017

Jacky Silos lijsttrekker CDA

Jacky Silos (36) gaat de CDA-lijst aanvoeren bij de gemeenteraadsverkiezingen van 2018. De ledenvergadering koos haar woensdagavond unaniem tot lijsttrekker. Silos is momenteel CDA-fractievoorzitter in de gemeenteraad. Ze neemt het lijsttrekkerschap met enthousiasme op zich.

De komende vier jaar wil Silos met het CDA werken aan een mooier Vlaardingen. Silos: ‘Een mooier Vlaardingen maken we niet in het stadhuis. Dat doen we samen, met verenigingen, bedrijven, scholen en bewoners.’ Niet voor niets gebruikt het CDA de laatste jaren de slogan ‘Samen de toekomst van Vlaardingen.’ Silos: ‘Dat vraagt om een partij die meedenkt met al die mensen die een bijdrage aan onze stad leveren. Dat doen we nu al en we moeten daarmee doorgaan.’ Silos wil daarnaast nieuwe manieren zoeken om de Vlaardingers bij het beleid te betrekken. Ze ziet graag de gemeenteraad meer ruimte geven aan initiatieven uit de stad zelf.

Cees Oosterom, CDA-wethouder en vier jaar geleden lijsttrekker, is enthousiast. ‘Jacky is een verbinder: iemand die bruggen bouwt tussen partijen in de gemeenteraad en tussen politiek en samenleving. Daar werkt ze keihard aan.’

CDA-voorzitter Peter van Rijn is blij met de steun voor Silos: ‘Al meteen na bekendmaking van de kandidatuur van Jacky kreeg ik enthousiaste reacties. De ledenvergadering ging dan ook unaniem akkoord met het lijsttrekkerschap. Daar ben ik blij mee. Jacky is een warme persoonlijkheid met hart voor Vlaardingen en voor de Vlaardingers.‘