03 juli 2019

Lang gekoesterde wens scoutinggroep Allart van Heemstede gaat in vervulling

Scoutinggroep Allart van Heemstede draait prima, maar niet iedereen weet deze groep aan de Lemsterlandhoeve in Holy-Noord makkelijk te vinden. Naast de 200 leden en vrijwilligers van de scoutinggroep wordt de locatie bezocht door bezoekers van buiten Vlaardingen zoals de leden van de Scoutingregio Maasdelta maar ook door basisscholen en groepen van Scouting Nederland die op deze locatie hun school- en zomerkampen organiseren.

De scouting heeft de gemeente in het verleden om een wegwijzerbord gevraagd maar dat bord kwam er niet. Daarom overhandigde het CDA op 16 maart jl. een symbolisch wegwijzerbord  aan Jasper Hoekstra, voorzitter van Allart van Heemstede met de toezegging dat het CDA zich hard zal maken voor het realiseren van een permanent en officieel wegwijzerbord op de gewenste locaties.

Ons raadslid Marieke Thommis heeft de verantwoordelijke wethouder gevraagd of hij bereid was de scoutinggroep tegemoet te komen door een officieel wegwijzerbord te realiseren op de gewenste locaties. Die toezegging kreeg het CDA. Raadslid Thommis: “Het CDA is voor een overheid die vlot samenwerkt met vrijwilligersorganisaties. Het is mooi dat er tegemoet wordt gekomen aan de wensen van de scoutinggroep”.

Vandaag werden de wegwijzerborden onthuld door Marieke Thommis samen met wethouder Bart Bikkers in het bijzijn van de scouting.