28 oktober 2020

Brigitte Leferink als wethouder geïnstalleerd

De raad heeft vanavond in een besluitvormende raad, die fysiek gehouden werd in het gemeentehuis te Waddinxveen, besloten Brigitte Leferink als wethouder te benoemen.

Zeven weken na het opstappen van vier wethouders en na een een korte informatie- en formatiefase zijn vandaag drie wethouders Martijn Kortleven (PCW), Kirsten Schippers (Weerbaar Waddinxveen) en Brigitte Leferink (CDA) voorgedragen, benoemd en geïnstalleerd.

De drie wethouders die samen met de burgemeester het nieuwe college vormen, hebben een voorlopige portefeuilleverdeling gemaakt en deze besproken met de burgemeester, de gemeentesecretaris en met hun fracties. De portefeuilleverdeling zal op de eerstvolgende collegevergadering, dinsdag 3 november 2020 worden vastgesteld.

Bastienne Prins (fractievoorzitter CDA) roemde bij de voordracht van Brigitte als wethouder haar kwaliteiten als kundig en bekwaam wethouder, maar ook als verbindend, communicatief sterk en enthousiast persoon.

Brigitte zal haar functie als wethouder vervullen in deeltijd, te weten 90%, zodat zij nog ruimte heeft om verplichtingen die ze met haar eigen bedrijf is aangegaan, na te kunnen komen. Het gaat om het verzorgen van cursussen voor de Volksuniversiteit en trainingen voor de Politieke Kaderschool.