13 februari 2021

CDA Valentijnstaart voor 'Samen Triangel'

Het CDA Waddinxveen reikte op zaterdag 13 februari j.l. de Valentijntaart 2021 uit aan de werkgroep ‘Samen Triangel’, omdat deze werkgroep vanuit de kerken activiteiten organiseert in de Triangel die reuring geven en de samenhang en de leefbaarheid in de wijk vergroten.

Op de foto van links naar rechts: Henk Asscheman, Edith Voogt, Niels Verdouw (alle drie leden werkgroep Samen Triangel), Bastienne Prins en Trix de Kruijff (beiden lid van de CDA-fractie).

Het CDA Waddinxveen reikt jaarlijks een Valentijnstaart uit aan mensen/organisaties in Waddinxveen die zich vrijwillig inzetten voor de plaatselijke gemeenschap. Dit sluit ook aan bij een van de speerpunten van het verkiezingsprogramma: “Ruimte voor een rijk verenigingsleven”. Het CDA wil in Waddinxveen een verenigingsleven dat ‘groeit en bloeit’ ondersteunen.

Het CDA vindt het heel goed dat kerken (in de werkgroep ‘Samen Triangel’) actief zijn in deze prachtige wijk en niet in de laatste plaats omdat de kerken hier naar buiten treden en verbinding aangaan met de wijk door het organiseren van allerlei sportieve activiteiten, zoals samen hardlopen, wielrennen en voetballen in de buitenlucht of samen knutselen, haken etc onder genot van een kopje thee.

Dat geeft reuring, samenhang en leefbaarheid in de wijk en dat komt de samenleving ten goede!

Om met Wopke Hoekstra te spreken: “We moeten af van deze hyper-geïndividualiseerde samenleving, er is ‘weinig wij’ meer over. Dat is een van die dingen die corona heeft laten zien. We hunkeren naar samenhang, naar samenhorigheid”.

En aan dit wij in de wijk’ levert de werkgroep ‘Samen Triangel’ een heel goede bijdrage en verdient daarom de Valentijnstaart!