19 september 2019

In memoriam Willem de Boer

Willem Feike de Boer (1940-2019)

Op 7 augustus is ons geliefd CDA-lid Willem de Boer overleden. Willem was al geruime tijd ziek na een ernstig fietsongeval en werd verzorgd in de Hanepraij te Gouda.

Willem heeft veel voor het CDA in Waddinxveen betekend en wij zijn hem daar dankbaar voor. Zo is hij van 2003-2010 raadslid geweest na het tussentijds vertrek van Pieter Oudenaarden. Op zijn bedachtzame wijze heeft hij invulling aan het raadswerk gegeven met oog en hart voor de kwetsbaren in de samenleving en het maatschappelijk middenveld.

Ook op andere plaatsen binnen het CDA heeft hij veel gedaan. Zo is hij voorzitter van de afdeling geweest en was hij tijdens campagnes in verkiezingstijd onvermoeibaar.

Bijzonder was de plaats die het vrijwilligerswerk in de Waddinxveense samenleving kreeg door de inzet van Willem. Dat deed hij door in 2003 aan de slag te gaan met een stimuleringscommissie voor het vrijwilligerswerk. Die commissie effende de weg voor de nog altijd bestaande Stichting Vrijwilligerswerk Waddinxveen, Willem werd hiervan de eerste voorzitter. Door deze stichting werd een centraal aanspreekpunt gecreëerd voor zowel inwoners, organisaties als de gemeente. Ook kwam hij met het idee inwoners die zich meer dan verdienstelijk hebben gemaakt voor de gemeente een waardering toe te kennen in de vorm van een vergulde hefbrug, het ‘Hefje’.

Wij zullen Willem herinneren en missen als een aimabel en betrokken mens. Wij wensen zijn vrouw Janny en schoonzoon Ron alle sterkte toe bij dit gemis.