08 januari 2022

OPW, PCW en CDA sturen brandbrief ondernemers

De OPW, PCW en het CDA pleitten in een brandbrief aan het college voor meer perspectief voor ondernemers van niet-essentiële winkels.

De huidige lockdown heeft met name de lokale retail ondernemers opnieuw hard geraakt. Juist de decemberomzet is erg belangrijk en de abrupte aankondiging van de winkelsluiting is hard aangekomen. Wij maken ons ernstig zorgen over de gevolgen. Het is ook niet de eerste sluiting waarmee onze ondernemers te maken hebben. De stapeling van economische en financiële effecten is voor velen intussen hoog opgelopen. Voor sommige ondernemers zelfs zo hoog dat hun toekomst onzeker is geworden. Het gevolg daarvan voor de gemeente Waddinxveen -en omliggende gemeenten- kan op termijn een minder aantrekkelijk winkelaanbod, leegstand in het winkelcentrum en- of winkelstrips zijn.

Lees hieronder de volledige brief.