23 februari 2022

Even voorstellen: Wim Koetsier en René Beerepoot

Wim Koetsier

Ik ben opgegroeid in Voorburg en heb vervolgens een groot deel van mijn werkende leven in het buitenland doorgebracht, alvorens we als familie in 2014 vanuit Dubai naar Wassenaar verhuisden. En daar hebben we nooit een seconde spijt van gehad. De kinderen gingen naar de Kievietschool en het Rijnlands en hadden al heel snel een grote vrienden groep, en ook voor ons voelde Wassenaar als een warm bad. Via via kwam ik al heel snel in het HGC bestuur met de portefeuille financiën, en dat bleek een flinke uitdaging. En van uitdagingen houd ik wel!

Voor de verkiezingen in 2018 kwam ik op plaats 5 op de CDA lijst en kwam door terugtreden van een collega alsnog onverwacht in de gemeenteraad. Mijn eerste schreden in de politiek! De wereld van het Sociaal Domein ging voor me open en later ook die van de fysieke leefomgeving. Ik vind het ontzettend mooi dat je via de gemeenteraad kan bijdragen aan de directe leefomgeving en leefkwaliteit van alle Wassenaarders. Bij gemeentepolitiek is alles heel direct en menselijk en dat is heel dankbaar werk. Wel moeten we in Wassenaar vooruit kijken en meegaan met de tijd, met verduurzamen, met betaalbare huizen bouwen voor de juiste doelgroepen, want we kunnen niet alles koesteren.

René Beerepoot

Wassenaar is een fijne plek om te wonen, veel betrokken bewoners, een authentiek centrum, actieve sportclubs, goede scholen, in het groen en vlakbij Den Haag, aldus René Beerepoot. Daarom hebben wij het als gezin ook zo naar onze zin in het dorp. Sterker nog, het zijn juist deze zaken die we nu missen, vanwege ons verblijf in Taiwan, alwaar ik namens Buitenlandse Zaken tot deze zomer werkzaam ben. Na terugkeer wil ik ervoor zorgen dat de wensen van de eigen bewoners en ondernemers niet uit het zicht raken, vanwege alle wettelijke regels en procedures in de bestuurspraktijk. Het behoud van de leefbaarheid in het dorp vind ik erg belangrijk. Een betrokken bestuur kan zich wel degelijk ‘hard’ maken voor ons dorp. Vooral bij onderwerpen als de Groene Zone, het sluipverkeer, dagtoerisme in Meijendel en Bronovo moet er niet louter gekeken worden naar wat de Provincie, Den Haag, Katwijk of Dunea belangrijk vinden, maar

kijken we als CDA allereerst naar wat er in het belang van alle Wassenaarders moet gebeuren. Tegelijkertijd kunnen we niet zonder deze partijen, willen wij als dorp concrete stappen zetten naar schoner vervoer, meer verkeersveiligheid en passende jeugdzorg.