05 juni 2023

Saskia Ettema- Walkate onze nieuwe fractievoorzitter

CDA Wassenaar: nieuwe fractievoorzitter Saskia Ettema-Walkate aan de slag

Het CDA Wassenaar heeft een nieuwe fractievoorzitter. Saskia Ettema-Walkate is van start gegaan als fractievoorzitter en neemt daarbij het stokje over van Hubert Schokker die per 11 mei is vertrokken uit de raad.

Saskia Ettema is sinds maart 2022 raadslid. Daarvoor was zij al jaren maatschappelijk actief in Wassenaar. Als secretaris van De Vrienden van Wassenaar deed zij ook Verkeer en Groen en als voorzitter van de Medezeggenschapsraad op de St. Bonifaciusschool zette zij zich in voor onderwijs en betrokkenheid van ouders. Als ambassadeur voor het Buurtplatform Centrum maakte zij zich sterk voor een zorgvuldige aanpak van de gemeentewerf vooral wat sanering betreft. Saskia was secretaris van het CDA bestuur en schreef mee aan het Verkiezingsprogramma waarbij de inwoners van Wassenaar centraal staan. Enthousiast en betrokken zet zij zich met veel plezier in voor Wassenaar. Samen met haar gezin (3 dochters) woont zij midden in ons dorp en bent u haar vast al eens tegengekomen.

Begin dit jaar was zij mede onderhandelaar tijdens de coalitieonderhandelingen die leidden tot de toetreding van een coalitie van CDA, VVD, D’66, PvdA en DLW. Voor het CDA betekende dit dat Wim Koetsier als wethouder toetrad tot het nieuwe College.

Met de twee commissieleden René Beerepoot en Sabrina Everard gaat zij aan de slag. Per 6 juni, de volgende raadsvergadering, zal Sabrina toetreden als raadslid.

Wilt u kennismaken met ons of heeft u vragen? Mail naar [email protected]