12 maart 2021

“Vragenuur voor Ondernemers” met kandidaat Kamerlid Frank Meerkerk

Het CDA Wassenaar organiseerde een bruisende tweede verkiezingsbijeenkomst “Vragenuur voor Ondernemers”met kandidaat Kamerlid Frank Meerkerk. Ondernemers uit heel Zuid Holland klaar zaten klaar op donderdag 11 maart voor een digitale ontmoeting met hem. De bedoeling van de avond was ondernemers de gelegenheid geven te vertellen wat er leeft. Vragen en hobbels waar zij in de praktijk tegen aan lopen. Knelpunten die Frank Meerkerk mee kan nemen naar Den Haag. En het krijgen van antwoorden die hij ter plekke kon geven.

Het werd een zeer geslaagde avond, omdat er een divers gezelschap aanwezig was (leden en niet-leden) waaronder ook Wassenaarse bedrijven en onze Centrummanager. Zorgen over de gevolgen van de Corona situatie op lange termijn, de eventuele verlenging van overheidsmaatregelen, verzoek voor steun aan horeca bedrijven die maar net gestart waren vlak vóór Corona, nu op omvallen staan en waarvoor (nog) geen ondersteuning is. Meerkerk kwam met concrete adviezen, nuttige informatie en zegde zelfs toe meteen actie te nemen en het onder de aandacht van Hugo de Jonge te brengen met een terugkoppeling naar deze ondernemer. Dit is precies waar deze ondernemers voor gekomen waren!

Meerkerk begon de avond met zich voor te stellen. Als fiscalist met uitgebreide ondernemerservaring, was hij ook al raadslid en wethouder. Dit motiveerde hem nu op landelijk niveau verder aan de slag te gaan om concreet bij te dragen en mee te werken aan verbeteringen in wetgeving en praktijk. Zijn kandidatuur voor het Kamerlidmaatschap wordt ingegeven door zijn visie van een gedeelde verantwoordelijkheid van burgers en bedrijven, initiatief nemen om maatschappelijke problemen aan te pakken en overheid en bedrijven die elkaar vertrouwen geven. Samenwerking is daarbij een sleutelwoord. Dit laatste is een grondgedachte van het CDA, de partij die “verbinding” en “samen verantwoordelijkheid nemen” hoog in het vaandel heeft staan.

Deze ondernemers kon hij toezeggen zich in te gaan zetten voor een gezond bedrijfsklimaat en consistente fiscale regelgeving en bescherming.

In dit kader beantwoordde hij ook vragen over de positie en bescherming van ZZP’ers, of Nederland een “belastingparadijs “is (nee) en over de door de Kamer reeds ingediende belastingvoorstellen. Concrete ideeën en plannen die hij al besproken heeft met de fractie. Hij legde helder uit, had plezier in de ontmoeting met deze Zuid Hollandse ondernemers en had nog veel langer door willen gaan. Later dan gepland dankte Dienke Dekker hem bijzonder hartelijk voor zijn komst naar Wassenaar.

Met dit Vragenuur voor Ondernemers sluit het CDA Wassenaar zijn Verkiezingscampagne af. Heeft u vragen over het Verkiezingsprogramma of bent u geïnteresseerd in actief worden bij het CDA in Wassenaar? Mail naar: [email protected]