06 februari 2022

CDA Zoetermeer stralend op poppodium De Boerderij

Kandidaat-raadsleden Charlotte Hensen, Marjolein Dijns en Klaasjan de Jong betraden vrijdag in alle stilte het grote, donkere podium van De Boerderij. Nog niet zo lang geleden ging het hier dagelijks los. Maar in deze coronatijd is het er heel stil. Voor het CDA Zoetermeer spraken zij met Arie en Janine, twee enthousiaste professionals, die zich niet uit het veld laten slaan. Als ras optimisten staan ze in de startblokken voor als de cultuursector weer echt open kan.

Het zijn zware tijden voor De Boerderij. Hun inhuurkrachten voor licht en geluid, hebben het als ZZP'ers nog veel moeilijker. Maar de vrijwilligers zijn er allemaal weer klaar voor. Het zijn allemaal mensen met een liefde voor muziek. En die bevlogenheid raak je niet zomaar kwijt. Dat herkennen we. Fijn om die waardering voor vrijwilligers uit de mond van professionals te horen!

Kraamkamer
We spreken met Arie en Janine over de wensen en ambities van De Boerderij. Opvallend genoeg ligt hun wens hierbij niet bij een locatie in het Stadshart. Wat ze missen is een kleine zaal. Een zaal voor beginnend talent. Een kraamkamer voor het Zoetermeerse talent. Ook praten we over de mogelijke verhuizing. Ze hebben met de gemeente gesproken over verschillende nieuwe locaties voor de Boerderij. Over een plek in het Stadshart, in het Entreegebied en de Denemarkenlaan. Maar de beste optie ligt eigenlijk tien meter verderop; tussen de huidige Boerderij en Gymworld.

Citymarketing
Het poppodium heeft een goede naam en is al meerdere keren uitgeroepen tot nummer twee van Europa en is daarmee perfecte reclame voor Zoetermeer. Dat nemen we graag mee naar het debat van komende maandag over Citymarketing. Het CDA Zoetermeer staat voor sterke verenigingen en wil dat onze verenigingen meedoen als er geld besteed wordt aan citymarketing. Verenigingen maken de stad levendig, leuk en gezond.