17 maart 2018

De week van Ingeborg 17 maart : Alex

Normen en waarden in de karateschool

Het CDA is de partij voor sportverenigingen en vrijwilligers. Ze verdienen steun. Daarom vandaag koffiedrinken met Alex, eigenaar en oprichter van karate- en budoschool Kai Sei.

Wij willen de verenigingshuur naar beneden. Het is een grote kostenpost voor clubs. Door de huur met 10% te verlagen, kunnen de verenigingen meer organiseren voor sportende kinderen. Alex ziet dat plan wel zitten. Als het tenminste ook voor hem geldt, lacht hij. En dat is zo, want het CDA staat achter álle verenigingen. Zeker een vereniging waar fatsoen en respect voor elkaar voorop staat.

Natuurlijk moeten kinderen goed en veilig kunnen sporten. Dat vraagt iets van verenigingen, maar is ook een verantwoordelijkheid van de gemeente. Alex vindt dat de gemeente meer grip op verenigingen moet houden. Er zijn volgens hem te veel vechtsportclubs zonder enige toezicht. Dat vindt hij een slechte zaak, want vechtsporten kunnen ook minder positieve figuren aantrekken. De gemeente moet daarom eisen stellen om dat te voorkomen. Een Verklaring Omtrent Gedrag (VOG) - ook wel bekend als het bewijs van goed gedrag - zou volgens hem een oplossing kunnen zijn.

Alex vindt dat de gemeente best wat terug mag vragen voor een lagere huur. Een vereniging zou bijvoorbeeld een minimum aantal kinderen aan het sporten moeten krijgen. Alex zijn ambitie is iedereen aan het sporten krijgen, zeker jeugd. Dan komt de schoolklas van Zorg en Welzijn kader niveau 4, binnen. Alex geeft deze les als onderdeel van weerbaarheid/zelfverdedigingstraining. Ik meedoen natuurlijk. Opdrukken, situps, trappen in zo'n kussen. Hartstikke leuk om met al deze jongeren te sporten, maar eerlijk is eerlijk…ook afzien!

Ingeborg ter Laak, Lijsttrekker CDA Zoetermeer

Flyer "De week van Ingeborg 17 maart"