06 februari 2022

Twee op de drie jonge vrouwen lastiggevallen op straat

Een aantal dagen terug zijn er schokkende cijfers naar buiten gekomen. Van de vrouwen tussen 12 en 25 zegt ongeveer 2 op de 3 vrouwen lastiggevallen te worden op straat. Jonge vrouwen van 18 tot 21 jaar geven het vaakst aan op straat geïntimideerd te zijn. Bijna drie kwart van hen heeft hier weleens mee te maken gehad. Maar ook van de tienermeisjes tussen 14 en 18 jaar zegt ongeveer 70 procent op straat geïntimideerd te zijn. Van de mannen heeft 1 op de 3 in 2020/’21 met straatintimidatie te maken gehad, tienerjongens vaker dan jongvolwassen mannen. Onacceptabel!

Het CDA Zoetermeer heeft begin december een meldpunt voor straatintimidatie geopend. Iedereen die in Zoetermeer te maken krijgt met gesis, nafluiten of oneerbare voorstellen op straat, kan zijn verhaal kwijt en melding doen. “Het CDA neemt de slachtoffers serieus”, aldus raadslid David Weekenstroo.

Mocht je je verhaal willen doen het mailadres voor het meldpunt is: [email protected].

Hopelijk kunnen bepaalde plekken of situaties door dit meldpunt beter in kaart worden gebracht.