31 mei 2018

Véronique Frinking benoemd tot fractievoorzitter

De Zoetermeerse CDA-fractie heeft deze week unaniem Véronique Frinking benoemd tot fractievoorzitter. Frinking neemt de voorzittershamer over van Ingeborg ter Laak, die dinsdag is benoemd tot wethouder zorg, welzijn en sport en verenigingen. “Ik ben heel trots op het vertrouwen van de CDA-fractie,” aldus Frinking. “Ik ga me de komende jaren als fractievoorzitter dan ook volledig inzetten voor de inwoners van Zoetermeer, prioriteit geven aan de belangen van gewone mensen.”

“Wij als CDA-fractie nemen de inwoners van Zoetermeer serieus in hun zorgen,” zegt Frinking. “Het CDA zit in het college en dat betekent dat we ook daadwerkelijk iets kunnen doen aan het verminderen van die zorgen. De ondertitel van het coalitieakkoord is voor ons belangrijk: zorgen dat onze inwoners zich thuis in de wijk voelen.”

Het gaat altijd over mensen

Véronique Frinking is 56 jaar en woont sinds 1990 in Zoetermeer. Ze werkt als programmamanager en leidinggevende bij het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport. Frinking heeft een partner en 2 volwassen kinderen. Ze is al meer dan 25 jaar lid van het CDA en sinds 2012 verbonden aan de CDA-fractie in Zoetermeer. “Van 2014 tot 2018 was ik commissielid in de gemeenteraad. Ik heb verschillende kanten van de stad leren kennen. Van een kruispunt in de buurt tot aan het vaststellen van onze ideeën over bijvoorbeeld de Holland Outlet Mall,” aldus Frinking. “Eigenlijk gaat het altijd over de mensen in Zoetermeer, ook al praten we over bestemmingsplannen, of over het bouwen van extra woningen, of over het groen in de stad. Voor mij is de belangrijkste vraag: Waar kunnen we als CDA verbinden en waar kunnen we het verschil maken voor alle mensen in Zoetermeer?”