14 december 2021

Lijst CDA Zoeterwoude is vastgesteld door de Algemene Ledenvergadering

Vanwege de corona maatregelen is iets later dan te doen gebruikelijk de kieslijst voor de komende gemeenteraadsverkiezingen vastgesteld in de digitale ALV van 14 december.

Op de lijst komen de huidige vier fractieleden terug, maar twee geven voorrang aan jong talent. Wij zijn bijzonder trots dat onze twee huidige commissieleden zich op een verkiesbare plaats hebben laten plaatsen. Matthijs van der Hoeven op plaats 3 en Max van Mil op plaats 4 achter de twee zittende gemeenteraadsleden Arjan Bakx en Astrid Coene.

Zowel Matthijs als Max zijn geboren en getogen in Zoeterwoude en zijn actief in het Zoeterwoudse verenigingsleven. Matthijs (43) heeft bestuurlijke ervaring en is al heel wat jaren jeugdtrainer bij de voetbalvereniging SJZ, waar twee van zijn drie kinderen ook voetballen. Max (30) is actief in het bestuur bij de huurdersvereniging De Huurderij en daarnaast ook bestuurslid bij Scouting Zoeterwoude.

Astrid Coene, Josje van Houten, Ellen Harteveld, Paul Olthof en Ton de Gans vormen de grote afvaardiging van de Rijndijk. Natuurlijk ontbreekt onze agrariër Sjaak van Veen uit de Weipoort ook niet op de lijst, met zijn kennis en kunde hebben we de kennis is huis om Zoeterwoude weids en groen te houden.

Met vertrouwen in deze kandidaten gaan we de verkiezingen tegemoet, jong Zoeterwouds talent gemixt met ervaring en specifieke kennis om de opgaven die de komende jaren op de gemeente afkomen het hoofd te bieden.

Voor de volledigheid de complete lijst:

1. Arjan Bakx
  2. Astrid Coene